Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Lower Light, Australië van Vera Leur - WaarBenJij.nu Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Lower Light, Australië van Vera Leur - WaarBenJij.nu

Nieuw Zeeland

Blijf op de hoogte en volg Vera

05 Maart 2013 | Australië, Lower Light

Hoi allemaal,Nu het eerste verslag vanuit NZ! Op 21 februari het vliegtuig gepakt naar auckland. Was nog een gedoe met inchecken op Cairns. Want je moet een bewijs hebben dat je NZ weer verlaat anders mag je niet mee met het vliegtuig! Na zoeken en graven in mijn tas had ik het gevonden! Incheckt en toen nog even koffie gedronken met Jayde. En daarna het afscheid nemen. Blijft moeilijk! Ik moest overstappen in Brisbane. Daar 2 uur wachten en toen in het vliegtuig op naar auckland. Ik kwam midden in de nacht aan. Ik moest nog een nieuwe simkaart kopen want die van Australië werkt hier niet. En toen heb ik een taxi naar het hostel genomen. Ik had geen zin meer om een bus te zoeken want het was al laat en ik was moe. In het hostel ingecheckt en meteen gaan slapen. De volgende dag ben auckland gaan verkennen. Eerst nog even met thuis geskyped. Daarna ben ik naar de haven gelopen. En de Skytower omhoog waar je een prachtig uitzicht had over de hele stad. Daarna ben ik naar een park gelopen en daar mijn lunch opgegeten die ik had gekocht. Toen ben ik terug gegaan naar het hostel om de bus naar de Bay of islands te boeken voor de volgende dag.  Ook heb ik nog 1 nacht geboekt voor als ik weer terug kwam. Er was in de avond een lantaarnfestival in het park nog van het Chinese nieuwjaar. Met allemaal lantaarns en eet kraampjes waar ik s'avonds heerlijke noodles met kip heb gegeten! En het was nog goedkoop ook! De volgende ochtend uitgecheckt en me tas in het hostel gelaten. Ik ben even wezen ontbijten in de Starbucks. En daarna me tas weer opgehaald. En naar de bushalte gelopen. Het was een 5 uur durende busrit. Aan het eind van de middag aangekomen in Paihia. Ingecheckt in het hostel. Erg mooi hostel. En toen even het dorpje ingelopen. Erg klein maar wel leuk. Daar ook wat gegeten. En lekker naar bed gegaan. De volgende dag ging ik zwemmen met dolfijnen. Het kerstkadootje wat ik van Jayde had gehad. De boot vertrok om half 2. We hadden maar 10 mensen aan boord. Dus dat was wel leuk. Na een klein stukje varen zagen we de eerste dolfijnen! Erg leuk en ze waren erg enthousiast! Dus ze sprongen en lieten hun kunsten zien! Helaas mochten we niet het water in want het water was te wild. Na een stukje verder varen zagen we nog meer dolfijnen! Ook deze waren enthousiast maar helaas mochten we weer niet het water in omdat het water te wild was. Dus uiteindelijk heb ik niet gezwommen met dolfijnen. Maar ik heb ze wel gezien! Daarna vaarden we weer terug. We moesten stoppen in het plaatsje Russell. En mocht je kiezen of je daar wilde uitstappen. Dat heb ik gedaan. Even rond gekeken en daarna op een terrasje gaan zitten met een biertje. En de zonsondergang, echt genieten. Toen heb ik een ferry weer terug gepakt naar Paihia. En weer terug gelopen naar het hostel. Bij het hostel aangekomen werd ik uitgenodigd door de jongen van de receptie om mee uit eten te gaan met nog 3 meisjes en 2 Nederlandse jongens. Dat leek me wel leuk, anders moest ik alleen eten. Snel een douche genomen en om half 9 vertrokken we met 2 auto's naar een restaurant buiten Paihia. Het was een leuk restaurant het zag er van de buiten kant uit als een schip. Er was live muziek en daar hebben we fish and chips gegeten. Na het eten nog een biertje gedronken en gekletst. En toen weer terug naar het hostel gereden. En lekker naar bed gegaan. De volgende dag moest ik uitchecken. En de bus vertrok rond de middag. Weer 5 uur lang in de bus zitten. Eind van de middag was ik weer terug in Auckland. Terug gelopen naar het hostel en weer ingecheckt. Ik heb die avond nog een was gedaan. En toen kwam ik in gesprek met 2 Nederlandse meisjes. En het grappige was dat ze ook beide uit amersfoort kwamen! Die avond optijd naar bed gegaan want ik wordt de volgende dag om 8 uur opgehaald voor de tour naar Wellington! In de ochtend weer ontbeten in de Starbucks. En toen naar de plek gelopen waar ik werd opgehaald. We moesten ook nog wat andere mensen ophalen en daarna vertrokken we uit de stad. We hebben een groep van 20, en oud en jong gemixt. Dus dat is erg leuk! De groep was al snel met elkaar aan het praten. We stopten onderweg voor een mooi uitzicht punt en daarna gingen we boodschappen doen voor de BBQ in de avond. We reden door en we stopten bij de hot water beach. Hier gingen we een kuil graven op een bepaald deel van het strand. En je hoefde niet diep te graven en er kwam warm water in de kuil. Daar heerlijk met onze voeten in gezeten. Het water was warm. En soms kan het wel 60 graden zijn! Daarna gingen we naar onze accommodatie voor de nacht. Onze gids ging de BBQ voor bereiden. En wij gingen een wandeling maken naar de Chathedral Cove. Een mooie wandeling door de bossen en we kwamen uiteindelijk uit op het strand! En toen terug gelopen en een gedoucht. En toen lekker gegeten. Na het eten nog lekker gekletst en lekker naar bed gegaan. De volgende dag zijn we naar Hammelton gegaan. Dat dorpje staat helemaal in het teken van the lord of the rings. Dus dat was wel grappig. We moesten daar lunch halen en in de bus op eten. Want daarna gingen we raften. Het water was niet zo koud dus hoefden we geen wetshuit aan! We reden naar het begin van de rivier en de jongens die ons begeleiders waren deden nog iets ritueels in het Maori. Ze vroegen de rivier voor veiligheid enzovoort. En toen gingen we het water op. We hadden 1 grote waterval waar we vanaf gingen namelijk 7 meter! We gingen met de hele boot onderwater en gelukkig kwamen we weer boven! Ook moesten we op een bepaald punt in het water en gingen we zelf zonder boot zegmaar van een klein watervalletje af dat was erg leuk om te doen! Na het raften gingen we naar een Maori center. Daar werden we officieel welkom geheten. En moesten we elkaar begroeten. en dat doen ze door elkaar de rechter hand te geven. En je linkerhand op elkaars schouder te leggen en elkaar met de neus 2 keer aanraken. Na dat dat gebeurd was kregen we koffie, thee, scones, cake en andere lekkere dingen. Daarna werden we naar onze slaaphuisjes gebracht. Daar werd het 1 en ander uitgelegd over de kunst in de huisjes. En we moesten een lied leren. Toen kwamen er andere bussen die alleen voor de avond ceremonie kwamen. We gingen naar het bos en werden er allemaal spellen uitgelegd en waar we ook aan mee konden doen. Daarna werd het eten uit de grond gehaald. Ze maken dan vuur in een kuil leggen het vlees en groente er op bedekken het met een zak en daar overheen aarde. En dan moet het 3 uur lang onder de grond blijven. Toen het uit de grond werd gehaald werden we naar een zal gebracht. Daar voerden ze traditionele dansen op. Na de opvoering werden we naar de eetzaal geleid. Hier heerlijk gegeten! Na het eten moesten onze groep het lied opvoeren wat we eerder die dag hadden geleerd voor de rest van de groepen. Na het lied gingen de andere groepen weg en gingen wij naar een kampvuur. Waar we allemaal vragen konden stellen. En marshmallows konden roosteren!  Erg gezellig! Daarna naar bed!De volgende dag hadden we lekker ontbijt. En gingen we alweer vroeg verder. We reden naar modderpoels. Erg interessant om te zien! Erg heet, je mocht het niet aanraken want je zal je hand meteen verbranden. Daarna reden we door naar een waterval waar we even de tijd hadden om rond te lopen. Daarna hadden we een picknick bij Lake Taupo. Ontzettend mooi uitzicht! Daarna reden we door naar de Blue Duck farm. Onderweg kwamen we stil te staan omdat ze een huis aan het verhuizen waren, erg grappig om.te zien. En het schijnt ook heel normaal te zijn! Op de farm kregen we een rondleiding door het gebied en werden er dingen uitgelegd over de planten en bomen die daar groeien. Daarna gingen we nog een stukje kajakken. En gingen we terug op een 4wd! We kregen ons avond eten en dat was geit. Opzich wel lekker. Na het eten reden we naar onze accommodatie voor de nacht. De volgende dag vroeg op want we gingen de Tongariro Alpine Crossing doen. Dat is een wandeling van 19.4 km naar de top van de vulkaan en weer terug. We begonnen onze tocht om 9 uur in de ochtend. Het was een prachtige dag, strakblauwe lucht! En om half 2 waren we dan eindelijk op de top! Pff een ontzettend zware tocht. Vooral het laatste stuk was erg stijl met losliggende stenen. Maar we hebben het gehaald en het uitzicht was zeker de moeite waard! En toen moesten we weer helemaal terug. Om half 5 hadden we de bus terug naar ons hostel. Lekker gedoucht want we waren ontzettend vies van zweet en stof. Daarna lekker gegeten en nog een drankje gedaan in de bar. En op tijd naar bed. De volgende dag ontzettend veel spierpijn in de benen. We gingen in de ochtend naar een bungyjump plaats. Waar je kon bungyjumpen. Aantal van onze groep gingen het doen. Het was van een brug van 85 meter. Ik heb het niet gedaan. Te hoog! Te eng :p daarna gingen we door naar Wellington. Onderweg stopten we nog voor lunch. En aan het eind van de middag kwamen we aan in Wellington. Heb wat gewassen en tijdens het wachten biertje gedronken met Jim van de groep. Hij moest namelijke ook wachten op de was. Die avond samen met Jim, Lene en Joke wat gegeten. En daarna met de hele groep wat gedronken in de bar en afscheid genomen. Want een aantal blijven ook in Wellington. Een aantal gaan terug naar Auckland en een aantal gaan door naar het.zuidereiland. Na een gezellige avond lekker in bed.De volgende ochtend vroeg opgestaan om de groep uit te zwaaien en daarna nog even me bed in gedoken. Om half 10 lekker wezen ontbijten. En naar de haven gelopen waar een markt was. Daarna naar het te pappa museum. Over de geschiedenis, cultuur, migratie van NZ. Erg leuk en groot museum! Daarna met een meisje van de groep afgesproken die ook in Wellington bleef om wat te gaan eten. Heerlijk Mexicaans gegeten. En daarna wat gedronken. In de avond ook nog geskyped met mama en papa.De volgende dag ben ik met de cable car naar boven gegaan. Een soort trein naar een uitzicht punt over de stad. En terug gelopen door de botanische tuinen. Erg mooi. En in de middag nog wat gewinkeld want het is hier wat kouder dan Australië!Vandaag, nu zit ik op de ferry. Onderweg naar het zuidereiland. Opweg naar me oom en tante! Heb er erg veel zin in om ze te zien! En erg leuk om weer mensen te zien die je kent! Kusjes!

• 05 Maart 2013 - 06:56

Ria Ahlers:

Heee wat fijn om te lezen dat je zoveel hebt gedaan en genoten en nu heerlijk naar je familie wat je altijd al wilden. Heel veel plezier en geniet van elke dag want voor je het weet ben je terug in nederland.
    Hier nog steeds koud maar het gaat beter worden dus we hopen. De tijd gaat snel.
    Groeten aan allemaal dikke knuffel
    Ria

• 05 Maart 2013 - 09:02

Theo En Erica:

Lieve Vera

Wat leuk om weer eens wat van je avonturen, die je beleeft hebt, te lezen.
    En je hebt weer heel wat meegemaakt !!!!!! Erg leuk en gezellig allemaal.
    Vooral dat met die dolfijnen, lijkt me helemaal geweldig( dat is nog eens wat
    anders dan het dolfinarium haha).
    Op het moment dat ik dit schrijf, ben jij als het goed is al bij de familie
    aangekomen. Wij wensen je bij hun veel plezier en geniet ervan!!!!
    Doe je ze de groetjes van ons allemaal.

Dikke kus voor jou van ons!!!!!

p.s. Nog bedankt voor de prachtige kaart die je hebt gestuurd.

• 05 Maart 2013 - 20:28

Bart Boumans:

Hey Vera!

Genoeg te doen daar lees ik wel! Heb je uberhaupt wel tijd om te relaxen ? ;-)

Leuk om te lezen dat je het zo leuk hebt. Joëlla verheugd zich al helemaal op je terugkomst maar zorg jij eerst nog maar even dat je er nog flink van geniet!

Tot snel xxx

Bart

• 06 Maart 2013 - 06:59

Joëlla:

Eeeey lief vriendinnetje,

Zo das weer een lang verhaal vol belevenisen, super leuk!!
    Hier gaan we de dag weer starten en ja de lente komt eraan jippie

Veeel plezier xxxx knuffel

• 06 Maart 2013 - 10:25

Marie Louise:

Hoi lieve Vera,

Wat een heerlijk verslag heb je weer gemaakt, kan je straks in Nederland nog wel wennen ;-)dat heerlijke weer, alleen maar doen wat hoog nodig is bv de was, en verder alleen maar genieten van al dat moois wat je meemaakt en ziet.Na je mail nog een andere verrassing bedankt voor je mooie kaart. Vera geniet van al dat moois en laat ons straks als je weer thuis bent meegenieten van de foto's die je hebt gemaakt, wij zijn zo benieuwd ernaar. Dikke X van ons allemaal en nog heel veel plezier in NZ. Tot gauw

• 06 Maart 2013 - 13:48

Danabanana:

hahaha je wou altijd al bungeejumpen en dan durf je niet!
    Wel leuk reisverslag zus!

ik heb morgen mij theorie examen spannend!
    het wordt hier steeds mooier weer. Maarja uiteraard dit weekend weer vriezen.

Verder beleef ik niet veel en anders lees je het op de whatsapp!
    XXX

• 07 Maart 2013 - 19:00

Ria Ahlers:

hehe
    ben ik weer
    Bedankt voor je lieve kaart!! ik wilde graag weten of het leuk is en eindelijk met je familie. Al jaren wilde je dat naar NZ naar mijn tante. Doe ze de groeten en geniet van elkaar. Ze zullen je vast verwennen!
    Nou hier gaat de kou weer komen en de sneeuw dus blijf daar.
    Voor je het weet is Jayde er ook .
    Altijd lief om van je te horen

dikke kus
    ria

• 14 Maart 2013 - 22:18

Kirsten:

Veertje!

wat leuk om alles weer te lezen, ben echt blij voor je dat je het zo leuk hebt!
    Ben benieuwd naar de volgende verhalen!
    Nog bedankt voor je mooie kaart, erg lief van je!

Nou schat, geniet er nog van!
    Dikke kus van ons! Xxx

• 23 Maart 2013 - 09:20

Lyanne:

Leuk allemaal meid!
    Geniet er nog maar ff van want straks kom je weer terug in het koude Nederland en is het weer tijd om aan het werk te gaan. Hihi!