Cairns, nog steeds :-) - Reisverslag uit Cairns, Australië van Vera Leur - WaarBenJij.nu Cairns, nog steeds :-) - Reisverslag uit Cairns, Australië van Vera Leur - WaarBenJij.nu

Cairns, nog steeds :-)

Blijf op de hoogte en volg Vera

02 November 2012 | Australië, Cairns

Hoi allemaal!

Jaa het is weer tijd voor een nieuw verslag! Ik heb nu namelijkniks beters te doen want ik moet wachten op de wasmachine en droger. En het zijn niet eens mijn eigen spullen. Want jaa Vera heeft een baan! In het hostel waar ik verblijf hebben ze een wasserij voor hun eigen lakens en voor nog 2 andere hotels in Cairns. Ik ga hier 3 dagen per week werken, totaal 16 uur voor gratis accomodatie. Hier mee kan ik wat geld overhouden want ik wil graag me padi gaan halen! Dat terzijde, nu ga ik vertellen wat ik de laatste tijd allemaal gedaan heb!

Pff eens denken.. ik ben met Jayde wezen kamperen. We zijn overdag naar de Mossman geweest. Dit is een wandelgebied door de regenwouden. We hebben de 7 km gelopen onderweg was er een stromend beekje daar hebben we lekker pootje gebaden en in de zon gezeten. Na de wandeling zijn we naar de supermarkt gereden en hebben ons avond eten gekocht en gekookt op de parkeerplaats. Want Jayde heeft in haar busje een gasstelletje, pannen, borden en bestrk. Na het avondeten zijn we op zoek gegaan naar een camping waar we de nacht konden verblijven. We zijn naar Port Douglas gereden en hebben daar een camping gevonden. Nadat we waren aangekomen hebben we het busje neergezet en zijn we het centrum in gelopen. Het is een behoorlijk sjiek stadje. Iedereen die daar liep was netjes gekleed en opgedofd. Wij liepen daar in onze boardshorts. Het was behoorlijk druk want die avond was er een rugby wedstrijd tussen Australie en Nieuw-Zeeland. En dit werd in elke kroeg op een groot scherm uitgezonden. We zijn een bar ingedoken hebben een biertje besteld en de wedstrijd gekeken. Na de wedstrijd liep het centrum al gauw leeg en alle bars gingen ook dicht. Dus zijn we terug gelopen naar de camping en zijn we lekker gaan slapen. De volgende dag zijn we weer Port Douglas in gelopen want er was markt. Na even op de markt te hebben gelopen zijn we gaan ontbijten en daarna zijn we weer terug gereden naar Cairns. Want Jayde moest die middag werken. Ik heb de rest van de middag lekker bij de Lagoon gezeten en gezond. De volgende dag zijn Jayde en ik naar Chrystal Cascades geweest. Dat zijn watervallen ongeveer een half uurtje rijden vanuit Cairns. Hier hebben we de hele dag gezwommen en op de rotsen liggen zonnen. Heerlijk dagje. Maar helaas waren er steekvliegen die ons erg lekket vonden. Dus hebben we s'avonds Bushman gekocht. Dit helpt niet alleen tegen muggen en andere steekbesten maar er zit ook zonnebrand in! Ideaal voor hier!
S'avonds hadden Jayde en ik een feestje. Eemn vriendin van haar was geslaagd vor haar master5. Dat betekend dat ze nu een schipper is. Dus hadden we een gezellig feestje en zijn daarna met zijn allen uitgeweest in Cairns.

De dag daarna heb ik niet veel gedaan, ik ben naar het centrum van Cairns geweest en heb wat boodschappen gedaan . Want ja op een gegeven moment komt de pizza, pasta, fish and chips en andere afhaalmaaltijden je neus uit! En heb je echt behoefte aan groente en fruit. En aangezien je in het centtum goedkopere winkels hebt voor je boodschappen moet ik daar heen. Er zit wel een winkel dichtbij het hotel waar je boodschappen kan doen maar die is een stuk duurder. Die middag heb ik lekker aan het zwembad van het hostel gezeten. In de avond kwam er een vriend van Jayde uit Melbourne, namelijk Josh. Hij is van plan hier tijdelijk te blijven. Dus hebben we die avond bij het hostel biertjes gedronken. De volgende dag zijn Jayde, Josh en ik naar Chrystal Cascades geweest. Alweer :p want het is daar zo mooi! En je kan er lekker over de rosten klauteren om een goed plekje te vinden om te kunnen zonnen! Dag daarna had Jayde een sollucutatie gesprek in een restaurant voor de functie als chef. Dit restaurant is dichtbij de Chrystal Cascades dus na haar sollicitatie gesprek zijn we weer daar naar toe geweest. We liepen op het pad langs de watervallen en opeens beweegt er iets een meter voor onze voeten. Een slang! Van ongeveer een meter lang, en bruin. Gelukkig schrok hij van ons en ging snel de bosjes in. Pff dat was eng mijn hart heb ik nog nooit zo snel voeken kloppen! We zijn toen een stukje naar beneden gelopen en daar maar gezwommen. Jayde kreeg later te horen dat ze de baan als chref heeft gekregen!

Dedag daarna kwam de vriendin van Josh over, Katie. We hebben haar opgehaald van het vliegveld. En zijn die avond naar de pier geweest dat is een bar in het centrum bijna aan zee. Daar lekker biertjes gedronken.

De volgende dag hadden Josh en Katie ook een busjegehuurd zodat we met zijn 4en konden gaan kamperen. Zo gezegd, zo gedaan. Die middag zijn we naar de Josephine falls gereden. Dat zijn prachtige watervallen waar je ook vanaf kan glijden. Een soort natuurlijke glijbaan! Daarna hebben we boodschappen gedaan voor het avond eten en zijn we naar een plek gereden waar we die nacht konden verblijven. Lekker pasta gekookt. En we kregen nog een gast op bezoek. Een soort grote rat, ik weet niet meer precies hoe het heet. Maar die kwam uit de pan mee eten. De volgende ochtend zijn we weer naar de Josephine falls gegaan om nog even te glijden. En daarna zijn we door gereden naar de Tablelands. Daar een moiie route gereden lamgs een heleboel watervallen. En s'avonds weer gekampeerd. Daar waren allemaal vuurvliegjes, erg leuk om te zien! En we kregen een live concert van eenhele hoopkrekels. Helaas begon het te regenen dus zijn we optijd gaan slapen. De volgende dag moesten we weer vroeg op want Jayde moest werken. Die middag heb ik lekker bij de Lagoon geweest.

Zo weer een heel verhaal. Heb nog wat leuke weetjes voor jullie! Ze hebben hier spaghetti in een blik met saus die je alleen hoeft op te warmen in de magnetron! Maar knakworsten uit blik vinden ze vreemd! Laat je etrn nooit ongemerkt in de koelkast want anders wordt het gewoon opgegeten. En ook al is het gemerkt er wordt gewoon gejat. Ik had een donkerbruin brood gekocht en de volgende dag was het half op, rara hoe kan dat? Groente, vlees en brood is duur hier maar shampoo en dat soort dingen weer niet..

Nou dit was het weer, ik zal nog proberen wat foto's er op te zetten!

Liefs Vera

• 02 November 2012 - 09:08

Brenda:

Hey Vera,

Wat heb je toch weer veel moois beleefd, prachtig om te lezen allemaal
    van die slang zou ik ook erg schrikken inderdaad, gatsie .
    Maar echt leuk om te lezen dat je daar een paar goede vrienden heb, waar je leuke dingen mee kan beleven.
    En wat is padi? wel fijn dat je door 16 uur werken daar gratis kan verblijven.
    Heel veel plezier nog
    en super bedankt voor je kaartje, was echt leuk om te krijgen:)

liefs brenda

• 02 November 2012 - 18:30

Jaap En Jacq:

Hoi Vera,
    Wat een geweldig verslag weer over al je bijzondere belevenissen. Erg leuk om te lezen dat je het zo goed naar je zin hebt en fijne mensen ontmoet waar je dit allemaal mee kunt doen.
    Hier alles goed. Thomas is zijn conditie weer aan het op bouwen langzaam maar zeker gaat het vooruit.
    Jaap en ik zijn vorig weekend in Gent geweest. Wat een enige stad. Hebben er erg van genoten. Met Matthijs en Lisa gaat het ook goed. Werk en trainen en in het weekend leuke dingen doen,
    Voor jou heel veel plezier en leuk dat je ons op de hoogte houdt. Nog bedankt voor je mooie kaart.
    Dikke kus Jaap en Jacq.

• 02 November 2012 - 21:21

Chielderuiter:

Hi Vera
    Wat een leuk verslag, wij zien dat je het fantastisch naar je zin heb. Nog bedankt voor je kaart.
    Wij hebben vanaf gisteren geen keuken meer, er staat alleen nog een fornuis waar wij op kunnen koken, dus wij kamperen ook in een zekere zin in The Valley.
    Het is gelukkig maar voor 1 weekje totdat de nieuwe keuken komt. Afgelopen week heb ik op de markt gestaan, peonies verkocht. 19 bossen en dat was al wat ik had. Ook nog 75 peonies aan de plaatselijke florist geleverd. Het zijn prachtige bloemen, nu wachten op de rest wat nog moet gaan bloeien. Verder zijn wij druk,druk met het huis en de tuin. Desy heeft een manicure gehad en hij is ook behandeld voor luizen ( ons schaap).De goudvissen komen nu eindelijk te voorschijn. Chiel voert namelijk brood. De pond is wel erg groen maar ze komen naar boven dus kunnen wij ze zien. Ook hebben wij regelmatig konijnen in de tuin, lopen niet weg van ons. Dachten eerst dat een vriend van ons een grapje had uitgehaald, door een namaak konijn in de tuin te zetten, maar na beter te kijken en op een meter afstand zaggen wij de oren bewegen.
    Dat was het nieuws vanuit New Zealand, leuk om je verslag zo te lezen en niet te hard werken hoor.
    Kusjes Chiel en Mariette

• 02 November 2012 - 21:57

Joëlla:

Eeeey schattie,

Super leuk om te horen allemaal! Fijn dat je zo naar je zin hebt!
    Hier is het elke avond weer vroeg donker, wind regen en kou!

Kussie xxxxx love you

• 04 November 2012 - 02:00

Ria Ahlers:

Hehe
    Zo dat was weer een heel verhaal en je geniet ervan. Die slang zou ik ook van schrikken. Wat goed dat jeje padi gaat halen als er maar geen krokodillen zijn.
    Kan je niet koken bij je hostel dat is wel jammer, zijn die er niet. Heb je ook een foto van je hostel
    Gisteren een hele gezellige avond en eten gehad bij joella en bart en natuurlijk ook over jou gehad wat je allemaal beleeft. Volgende week het feest van dana en milan, je zus alweer 18 en rijlessen echt gaaf.
    Dit weekend lekker niets doen want voor je het weet is het maandag. Moet jij ook werken in het weekend dan??
    Nou ik hoor het wel verder
    Dikke kus
    Van ons alle
    Ria

• 07 November 2012 - 18:06

Daniebananie:

heee zussie
    Pf. wat gaat de tijd langzaam. mis je echt!
    Omg ik moet morgen weer rijden haha! Vind het echt super leuk!
    Zaterdag vieren milan en ik onze verjaardag!! Mijn proefwerkweek gaat zoals je al gehoord
    had niet echt denderend goed maarja. ik blijf er voor werken!

Liefs kus loveyou

• 07 November 2012 - 21:51

Theo En Erica:

Hey Vera

Allereerst bedankt voor je prachtige kaart. Heb hem op de kast gezet zodat we er elke dag van kunnen genieten. Genieten doe jij daar zo te lezen ook. Al die mooie en spannende avonturen zijn elke keer weer leuk om te lezen. Wat fijn trouwens dat je een baantje hebt.
    Ik ben benieuwd wanneer de lakens weer gewassen moeten worden want dan kan je ons je nieuwe avonturen weer vertellen. Dus zeggen wij "lieve Vera blijf lekker genieten en tot de volgende wasbeurt.

Dikke knuffel van ons allemaal!!!!!

• 11 November 2012 - 13:56

Geert En Dorien:

Hoi Vera.

Wat een leuk verslag heb je weer gemaakt.Je hebt al weer veel meegemaakt en beleeft.
    Wat leuk dat je een baantje hebt scheelt weer een hoop kosten voor het verblijf.
    Geniet er weer verder van en we kijken uit naar je volgende verslag.

Groetjes Geert,Dorien en Joyce.

• 12 November 2012 - 16:02

Erica En Theo:

He Vera

We hebben nog een nieuwtje voor je.
    Hanneke Walet (van kunst zwemmen) heeft op 29 Oktober een dochtertje gekregen.
    Haar naam is Lotte. Met moeder en kind gaat het uitstekend (met de vader trouwens ook).
    Zo ben je daar ook weer van op de hoogte. Groetjes en tot je volgende verslag.

Dikke kus Theo en Erica

• 17 November 2012 - 09:39

Thomas:

wat een heerlijk leven! Biertje savonds, bij de waterval liggen! Heerlijk!

Leuk om je verhalen te lezen!
    Heb je die slang niet gevangen? zitten veel proteinne in! Altijd handig om te overleven bij de waterval;)

Geniet lekker van de atervallen en de heerlijke biertjes!

kus