Cairns, duiken en een warme kerst! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Vera Leur - WaarBenJij.nu Cairns, duiken en een warme kerst! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Vera Leur - WaarBenJij.nu

Cairns, duiken en een warme kerst!

Blijf op de hoogte en volg Vera

29 December 2012 | Australië, Cairns

Hoi allemaal,

Weer een berichtje uit het warme australie! Gelukkig is het regenseizoen nog niet begonnen. Een paar keer een tropische bui gehad maar vooral s'nachts. Dus dat is niet erg. Maar de volgende dag merk je dat wel, want het is dan enorm vochtig. En met de warmte is dat dan geen pretje. Want na 5 minuten lopen zweet je je al te pletter en wil je het liefst een duik in het zwembad nemen. Maar ik mag zeker niet klagen!

Vorige werk woensdag ben ik met mijn oude duik instructeur weer wezen duiken om mijn cursus af te maken. We zijn met een andere boot mee gegaan. Wat grappig was, voordat we de boot opgingen had hij mijn padi al af getekend. Want anders mochten we niet samen duiken. Het was een snelle boot en binnen anderhalf uur waren we al op de reef. Snel maakten we onze spullen klaar zodat we zo snel mogelijk het water in konen en zo lang mogelijk konden duiken. De eerste duik hebben we eerst lekker rond gezwommen en op het laatst wat skills gedaan. Ik moest mijn duikbril vol laten lopen met water en er voor zorgen dat er geen watet meer in mijn duikbril zat. Ook moest ik checken of ik genoeg gewichten in mijn BCD had. Als dit niet het geval is drijf je namelijk weer omhoog. Alles was goed en we gingen na de skills weer naar de boot. Daar werden onze tanks gevuld met zuurstof en vaarden we naar een andere plek om te duiken. Al snel konden we weer het water in. De 2de duik hebben we 67 minuten gedoken. Dit is een behoorlijk lange duik. Maar als je onderwater bent heb je dat helemaal niet door! Op deze duik een lionfish, schildpad en een zeekomkommer gezien. Erg mooi! En een hele hoop nemo vissen! Ook op deze duik moest ik wat skills doen. Namelijk mijn duikbril af doen en weer op doen en zorgen dat het water er uit was. Dit ging goed! En op het laatst moest ik een CESA doen. Dit is als je bijna geen zuurstof meer hebt en dan moet jeb1 adem uitblazen terwijl je omhoog naar het wateroppervlakte gaat. Dit moet erg langzaam gebeuren. Maar ook dit ging goed! Toen we weer terug waren op de boot kregen we lunch. En tijdens de lunch vaarden we naar een andere plek en werden onze zuurstof flessen weer gevuld. Na de lunch konden we meteen weer het water in. De 3de duik zijn we tot 21 meter geweest. Wat eigenlijk niet mag. Want met je open water mag je maar tot 18 meter. Maar het was ontzettend gaaf. Er was een soort muur van koraal. Waar we langs zwommen. Ontzettend mooi! En als je zo diep bent hoef je je oren niet zo vaak te klaren wat ook erg prettig is! Op deze duik moest ik mijn laatste skill doen. En dat was een out of air senario. Ik moest doen of ik geen zuurstof meer had en mijn buddy duidelijk maken dat ik geen zuurstof meer had. Hij geeft dan zijn extra zuurstof slang aan mij en komen dan samen omhoog naar het wateroppervlakte. Ook dit ging goed. En dat betekende dat ik officieel mijn cursus had gehaald! Terug op de boot moest ik mijn duiklogboek invullen. Dit moet je altijd doen. Waar je hebt gedoken en hoelang enz. En natuurlijk moesten we de papieren invullen. Toen we daar mee klaar waren, waren we alweer in cairns bij de haven. Ik heb Simon mijn duik instructeur nog getrakteerd op een biertje om hem te bedanken dat hij dit wilde doen in zijn vrije tijd. En daarna naar huis gegaan want ik was erg moe van zo'n dag op het water.

Donderdag, vrijdag en zaterdag moest ik werken. Dus niet echt bijzonder erg warm. Zaterdag avond heb ik olk gewerkt in het restaurant waar Jayde werkt. Ik werd zaterdag ochtend opgebeld door de restaurant manager Nikki of ik kon helpen want ze zaten krap in personeel. Dus werd ik om 4 uur opgehaald door Jayde. Eerst in het restaurant wat gegeten en om 5 uur begonnen tot 9 uur. Het was erg leuk om te doen. Leuk personeel. Alleen wel erg warm. Daarna hebben we nog wat gedronken met Marieka, Lynn die ook als bedienders daar werken. En Micheal die daar als kok werkt en Jayde. Dat was erg gezellig! De volgende dag rustig aan gedaan en s'avonds uitgegaan met Nikki, Marieka en Jayde. In de kroeg kwamen we Micheal en Josh ( ook een vriend) nog tegen dus het was erg gezellig!

Maandag de hele dag met Destiney in de keuken van het hostel gestaan. Want we hadden die avond een christmas ave dinner. Dat was alleen voor het personeel wat in het hostel werkt. We hadden 1 lange tafel, mooi aangekleed. We hadden lam, kalkoen en eend. En een hoop groente en aardappels, allemaal geroosterd. Want dat eten ze hier veel. Pompoen, brocolli, bloemkool, wortsels, sweet patatos en aardappelpuree. Erg gezellig en lekker gegeten. De volgende dag was het kerstdag. Jayde moest al vroeg beginnen met werken. Dus hadden we de kadootjes al om half 7 uitgepakt. Jayde ging naar haar werk en ik ging me klaar maken. Want ik werd om 9 uur opgehaald door Nikki om bij haar thuis te ontbijten met vrienden. Ze hadden eieren, crossantjes, gebakken champignons en fruit salade gemaakt. En we dronken rose erbij. Want dat is iets wat ze doen met kerst. De hele dag door drinken op kerstdag. Na het ontbijt zijn we naar het restaurant gegaan voor de kerstlunch. Ik hoefde niks te betalen! En dat was maar goed ook want het koste 75 dollar. Het was een buffet met allerlei soorten vlees en salades. En als toetje was er pavlova, ijs en chocolade soesjes! En ook hier bij dronken we wijn. De meiden gingen na de lunch al naar huis terwijl ik bleef wachten op Jayde tot dat ze klaar was met werken. Daarna zijn we naar huis gegaan en onze bikini aangedaan en ook naar Nikki's huis gegaan. Ze woont in een appartementen complex met een groot zwembad. Een aantal personeelsleden van het restaurant waren er ook en wat vrienden. Er waren zo'n 20 man. Erg gezellig en we hebben de hele avond in het zwembad gelegen en bier gedronken. Ook heb ik die avond nog met papa, mama en Milan geskyped. Om ze een fijne kerst te wensen. Het was toch raar om niet bij ze te zijn met kerst. En ik miste toen mijn familie erg! En het voelde ook niet als kerst maar meer als een feestje! De volgende dag was het Boxingday. En alles is dan ontzettend in de uitverkoop. Heb nieuwe boartshorts gekocht van Billabong voor maar 20 dollar. Terwijl die eerst 80 dollar waren. Die middag zijn Jayde en ik naar de bioscoop geweest. Naar de film Les Misarable. Ontzettend mooie film. En daarna uit eten geweest bij de vietnamees.

Donderdag wezen lunchen met Jayde, Nikki, Carla en Kelly. En daarna op het terras belandt met Jayde, Nikki en Micheal.

Dus weer een leuke 2 weken achter de rug. Helaas nog maar 1 weekje in Cairns. Erg jammer, zal moeilijk worden om van iedereen afscheid te nemen.

Tot snel weer! En ik wens iedereen alvast een gelukkig nieuwjaar toe!!

  • 29 December 2012 - 14:43

    Dana:

    Nou zeg veer! Ik zat er ook gewoon bij hoor met skype!
    Beetje jammer weer. ik ga weer verder slapen want uitgaan en werken gaat niet samen! Toedeloe

  • 29 December 2012 - 16:02

    Brenda:

    Wat heb je weer een hoop leuke dingen gedaan meis,
    en kan me goed voorstellen dat het moeilijk zal worden om afscheid te nemen.
    Ik wens jou ook een hele goede jaarwisseling

    liefs brenda

  • 29 December 2012 - 23:23

    Chiel En Mariette:

    Hi Vera, ook van ons , veel plezier nog in Cairns en happy New Year.

  • 30 December 2012 - 02:20

    Theo En Erica:

    Hoi Vera

    Wat een gezelligheid daar. Het is iedere keer weer leuk om te lezen
    hoe ontzettend je het naar je zin hebt! En dat is erg fijn!
    Wij wensen jou nog fijne dagen in Cairns en een hele goede jaarwisseling.
    En voor het nieuwe jaar heel veel geluk en gezondheid.

    Dikke knuffel van ons allemaal!!!!!

  • 30 December 2012 - 17:34

    Marie Louise:

    Hoi Vera,
    Eindelijk weer een berichtje van de Hurkjes, wij zijn best een beetje jaloers
    Op jou vanwege je fantastische verhalen die je schrijft. Heerlijk om te lezen dat je
    Het zo fijn hebt in Austalie. Wij wensen jou en je vrienden ook een hele fijne
    Jaarwisseling toe. Dikke X liefs Marie louise

  • 30 December 2012 - 22:20

    Ria Ahlers:

    Hehe
    Wat leuk om je verslag te lezen en gefeliciteerd met je brevet echt top.
    Wat gaat de tijd snel he kerst alweer voorbij en voor jou op dit ogenblik begint oudjaarsdag!!!
    Morgen gaan lorenzo en mathieu vroeg op om oliebollen te bakken. Dan gezellig naar je ouders. Voor jou geniet van deze dag we horen wel weer hoe het in cairns gevierd is het begin van 2013.
    Nu zitten we even te genieten van het darten. Echt spannend
    Veel plezier en een dikke kus van ons alllemaal xxxxxxxxx

  • 02 Januari 2013 - 21:52

    Joëlla:

    Ben trots op je! Dikke knuffel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Backpacken met Activity International

Recente Reisverslagen:

05 Maart 2013

Nieuw Zeeland

02 Februari 2013

het zuiden van Australie!

13 Januari 2013

De oostkust

29 December 2012

Cairns, duiken en een warme kerst!

16 December 2012

Duiken, dierentuin en stranden
Vera

Actief sinds 30 Mei 2012
Verslag gelezen: 430
Totaal aantal bezoekers 15193

Voorgaande reizen:

30 September 2012 - 30 November -0001

Backpacken met Activity International

Landen bezocht: