De oostkust - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Vera Leur - WaarBenJij.nu De oostkust - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Vera Leur - WaarBenJij.nu

De oostkust

Blijf op de hoogte en volg Vera

13 Januari 2013 | Australië, Melbourne

Hoi allemaal!

Om te beginnen allemaal nog een gelukkig nieuwjaar! Mijn nieuwjaar was net zoals kerst, raar. Oudjaarsdag moest Jayde werken. Ik ben naar Rebecca geweest, die heb ik ontmoet in het hostel. Maar zij en haar partner Paul zijn verhuisd naar een ander hostel. En Paul moest ook werken in de avond. Dus ben ik aan het eind van de middag naar haar toe gegaan. Lekker bij gekletst met een biertje. En daarna zijn we naar het restaurant van Jayde geweest om daar een hapje te eten. Na het eten zijn we daar in de bar gaan zitten en hebben we gewacht ( onder het genot van een biertje ) tot dat Paul en Jayde klaar waren met werken. Toen ging de tijd erg snel. Het was al kwart voor 12 en werden we snel in de auto gezet om naar een collaga van Jayde haar huis te gaan. We kwamen een paar minuten voor 12 binnen. Gelukkig was er champagne en kon er om 12 uur geproost worden. Een paar minuten na 12en werd ik door een vreemd nummer gebeld. Het was Dana! Ze mocht Charlotte haar vaders telefoon gebruiken om mij gelukkig nieuwjaar te wensen! Ontzettend lief! En ontzettend leuk dat ze me belde want ik miste thuis erg. Het is zo anders nieuwjaar vieren. Nouja eigenlijk niet het is drinken en nog een drinken. Maar ik miste me familie, de gezelligheid van thuis, knusheid en natuurlijk de oliebollen. Ik denk dat ik volgend jaar dubbel zoveel ga eten! Normaal geef ik er niet zo veel om. Ja ik vind ze heerlijk maar ik had niet verwacht dat ik ze zo erg zou missen! En toen ik had opgehangen met Dana, belde papa, mama en Milan! Dus dat was echt super! Hier hadden ze eigenlijk bijna geen vuurwerk. Je kan het hiet zelf niet kopen en afsteken, alles wordt gedaan. Het huis van de collaga lag op een berg dus hadden we een mooi uitzicht! Maar helaas maar een paar vuurpijlen en dat was het. Heel gezellig vond ik het niet en ben daarom om half 3 daar het bed in gedoken voor een dutje. Om 5 uur werd ik weer wakker en hadden we een prachtig uitzicht toen de zon op kwam. We konden de zon niet zien want het was bewolkt en regenachtig. Maar je zag het wel langzaam ligt worden. Om 7 uur hebben Jayde en ik de taxi naar huis gepakt. We wilde eerder naar huis maar er was geen taxi te krijgen. Om half8 lagen we in bed. Toen werd ik om half 10 in de ochtend wakker gebeld door papa en mama. Want toen was het daar nieuwjaar! Erg slaperig maar erg leuk. Daarna niet meer kunnen slapen helaas en een rustig dagje gehouden.

De volgende dag gingen Jayde en ik naar een hotel in Palm Cove. Een overnachting in een hotel had ik kregen van papa en mama voor kerst. We zijn er al optijd heen gegaan zodat we er optimaal van konden genieten! Lekker de hele dag bij het zwembad gelegen. In de avond zijn we door Palm Cove gelopen. We waren er al een keer doorheen gereden. Het bestaat eigenlijk alleen maar uit hotels en restaurants. We hebben die avond heerlijk bij de Griek gegeten met een flesje wijn. We hadden een stuk of 6 voorgerechten besteld in plaats van allebei 1 hoofdgerecht. Zodat we van alles konden proeven! En het was heerlijk! Daarna zijn we terug gegaan naar het hotel en hebben we nog een flesje champagne open gemaakt. Daarna in slaap gevallen in het grote bed. Wat we niet gewend zijn want we slapen altijd met zijn 2en in een 1 persoonsbed. De volgende ochtend moesten we om 10 uitchecken. En zijn we ergens in Palm Cove gaan ontbijten. Gebakken eieren, toast, bacon en beans. Een echt australisch ontbijt! Daarna hebben we nog even rond gelopen en op het strand gezeten. En toen weer naar huis. Die avond hebben we bij de bar in het hostel gezeten om alvast afscheid van iedereen te nemen. Want morgen avond is mijn laatste avond in Cairns. En die wilde Jayde en ik graag samen doorbrengen. Dus afsheid genomen van de oudjes die bijna elke avond bier drinken in het hostel. En daarna nog even naar een kroeg geweest 5 minuten lopen van het hostel. Daar waren Micheal en Josh dus ook daar afscheid van genomen. En daarna naar bed gegaan.

De volgende dag hadden Jayde en ik een dagtrip geboekt naar Frizeroy Island. We moesten om half 9 bij de haven zijn en de boot vertrok om 9 uur. Om kwart voor 10 waren we op het eiland. We hebben een plekje gezocht op het strand en meteen het water in gegaan om te snorkelen. Helaas was het zicht niet heel goed en dus zijn we het water weer uitgegaan en een stukje verder gelopen. Daar was het een stuk rustiger! En het zicht was ook een stuk beter. We hadden een digitale onderwatercamera gehuurd voor de dag. En een hele hoop foto's gemaakt. We hebben een rog, een schildpad en nemo gezien! En een hele hoop andere vissen natuurlijk. Helaas waren er kwallen in het water en zijn we beide een paar keer flink gestoken. Aan het eind van de dag waren goed moe. En Jayde erg verbrand op haar rug. Die avond hebben we lekker niks gedaan en vroeg naar bed gegaan want het was onze laatste avond samen.

De volgende dag vroeg op. Erg slecht geslapen want ik vertrek vandaag. En dat betekend dat ik Jayde moet missen. Ik moest om 7 uur bij het busstation zijn. Ik had de avond ervoor mijn tas al ingepakt en Jayde maakte die morgen lunch voor mij voor onderweg! Jayde bracht me naar de bushalte. Afscheid nemen van Jayde. Pff, huilen naturlijk. En daar ging ik dan om half8 vertrok de bus en ik ging een 10 uur durende busreis te gemoet. Duurde erg lang en om half 6 was ik in Airlie beach. Ik had me hostel al geboekt. Het was ongeveer 15 minuten lopen. Ik was al snel ingecheckt en had me spullen in me kamer gestalt. Gelukkig kon ik even met papa en mama praten want ik voelde me erg verdrietig. Die avond kaartspelletjes gedaan met 2 duitsers en op tijd naar bed. Want ik was erg moe van de busreis.

De volgende dag ben ik Airlie beach gaan verkennen. Eigenlijk niet veel aan. Ontzettend klein, maar 1 straat. Een lagoon en een haven. En dat is het. Die avond ook weer vroeg naar bed gegaan. Was nog steeds erg moe en had de nacht ervoor slecht geslapen. Vandaag laatste dag in Airlie beach, en gelukkig maar! Want er is niks aan. Ik zit nu in de bus. Die vertrok om half6 in de avond. En als het goed is ben ik de volgende dag om kwart over10 in Noosa. Dus ik ben voorbereid op een hele lange bus reis en een slechte nacht slaap!

Van morgen aangekomen in Noosa. Het hostel is opzich wel okee. Ik slaap alleen naast de bar. En die sluit om 11 uur, dus het is nog te doen. Als ik naar de badkamer ga moet ik eerst door het restaurant en de bar. Dus dat is wel vervelend. In de middag ben ik Noosa gaan verkennen. Een leuker stadje dan Airlie beach. De volgende dag had ik afgesproken met Katie. Dat is de vriendin van Josh en ik heb hun ontmoet in Cairns. Ze had niet veel tijd maar we hebben even gezellig gekletst. Ze gaat vrijdag naar Melbourne. Dus waarschijnlijk gaan we ook nog een keer in Melbourne afspreken. Aan het eind van de middag ben ik naar het National park gegaan. Mooie uitzichten over zee, en verschillende stranden. Maar het park zelf was erg droog en dor. Dus dat viel een beetje tegen. De volgende ochtend ben ik met de shuttle bus naar het bus station gebracht om vanuit daar de bus naar Brisbane te pakken. Het was maar 4 uurtjes met de bus. Aangekomen in Brisbane, ben ik naar het hostel gelopen. Erg warm hier! Het hostel gaat opzich wel. Helaas geen airco.! En dat heb je eigenlijk wel nodig hier! Maarja. In de middag ben ik mijn vlucht naar Melbourne gaan boeken. Ik zou eigenlijk met de bus gaan maar vanwege de vele bosbranden in NSW is het verstandiger om met het vliegtuig te gaan. Ik had gisteren op het nieuws gezien dat er 100 bosbranden zijn in die provincie. Ik heb mijn vlucht geboekt en ik ga zaterdag om 9.15 met het vliegtuig naar Melbourne! Ik ben naar het station gegaan en geregeld dat ik morgen ochtend wordt opgehaald door een shuttle bus en naar het vliegveld wordt gebracht. Aan het eind van de middag ben ik naar Travelbugs gegaan, een soort reis bureau die tours boekt, speciaal voor backpackers. Daar heb ik de Great Ocean Roud tour geboekt. Van Melbourne naar Adelaide. Die duurt 3 dagen. En dan stop je onderweg om dingen te bekijken. Ook heb ik mijn hostel in Adelaide geboekt. En een 2daagse tour naar Kangaroo Island. Een eiland bij Adelaide. En daar ga ik kajakken, snorkelen, boswandelingen maken, avond eten koken op vuur. En wakker worden in een bungalow op hetbstrand met de wallabies! Dus ik ben erg benieuwd, lijkt me erg leuk!
De volgende dag heb ik een sightseeings bus genomen. Had niet veel zin om te gaan lopen. Ben bij verschillende dingen uitgestapt. Brisbane is een niet zo mooie stad, en lijkt erg op Sydney. Daarna ben ik met de boot over de rivier gaan varen. Dat zat bij de busticket in. Ik ben op Southbank uitgestapt. Daar is een soort park en een lagoon. Heb even rond gelopen. En daarna lekker gaan liggen lezen. En toen de boot weer terug gepakt. In de avond met mama gebeld. Want die is jarig vandaag! Was erg leuk om haar even te spreken!

De volgende dag vroeg op. Ik werd om 6.40 opgehaald door de shuttle bus. Op het vliegveld kon ik meteen inchecken en door de douane. Ik vloog om 9.15 en ik was om half 1 in Melbourne. Het is hier 1 uur later dan in Brisbane. Met de skybus naar het centrum gegaan. En de rest naar mijn hostel gelopen. Niet echt heel warm hier. Mijn hostel is echt bagger! Ik zit op de 2de verdieping. En daar zijn allemaal wandjes geplaatst als kamers. Maar niet eens tot aan het plafond. Dus erg gehorig! Geen wifi, terwijl op de site stond van wel. Geen stopcontacten in de kamers. Alleen op de gang. Maarja dan moet je erbij blijven zitten om ze op te laden. Pff dus ik zat er een beetje door heen. Ik ben de stad in gelopen om te zoeken naar Wifi. En gevonden in de Hungry Jacks, KFC en Starbuckes. Daar kan je een half uur gratis op internet. Een half uur in 3 uur. Dus dan kan je na 3 uur weer een half uur! Dus gelukkig even met papa gepraat via whatsapp. Was erg fijn! In de avond met Katie gebeld. We gaan maandag afspreken. Ze gaat me dan de stad laten zien, de mooie plekjes. Want ze heeft hier een aantal jaren gewoont. En dan gaan we ook lekker uiteten. Dus daar kijk ik erg naar uit. S' avonds terug naar het hostel. En mijn nieuwe room mate ontmoet. Een spaans meisje, heel aardig! Ze had me uitgenodigd om mee uit te gaan. Maar ik heb een gigantische blaar aan de onderkant van me ring teen. En lopen doet echt pijn! Dus heb gezegd dat ik vanavond niet mee ga, misschien morgen. Hopelijk is de blaar dan een beetje weg.
Opzich redelijk geslapen, wel met me oordoppen in! Vandaag maar eens verder de stad verkennen. Het is trouwens erg koud. 16 graden, brr! Dus lange broek aan, dichte schoenen en een vest! Lang geleden dat ik dat aan had!

Jullie horen gauw weer wat van me! En ik zal meteen proberen foto's up te loaden!

Liefs

  • 13 Januari 2013 - 09:41

    Brenda:

    Hey meis,

    Je heb weer veel meegemaakt de afgelopen2 weken.
    Kan me voorstellen dat je er even helemaal door heen zat.
    Fijn dat je dan je ouders altijd kan bellen. En wat lief van Dana dat ze belde op nieuwjaarsdag, kon je vast erg goed gebruiken.
    en Volgend jaar gewoon dubbel zoveel olliebollen eten

    heel veel plezier nog meis, en je foto's zien er goed uit

    liefs brenda

  • 13 Januari 2013 - 10:06

    Papa, Mama En Milan:

    Hoi liefje.
    Een erg leuk verslag, leuk om te lezen.
    Veel plezier in Melborne
    Kus en tot whatsapp!

  • 13 Januari 2013 - 15:33

    Ria Ahlers:

    Lieve vera
    Wat heerlijk om weer te lezen hoe het met je gaat. Het is een hele ervaring en een hele reis. Voor je het weet zitten we weer aan de oliebollen met oudjaar. De tijd gaat zo snel.
    Hier is het ook koud nu , vandaag een luie dag ik ben niet zo lekker.
    Dus lekker op de bank niets doen , beetje lezen.
    Geniet van alles wat op je pad komt.
    Dikke kus
    Ria

  • 13 Januari 2013 - 15:39

    Theo En Erica:

    Hallo Vera

    Wat leuk om je belevenissen weer te lezen.
    En ondanks dat het moeilijk was (wat we heel goed begrijpen!!!!)
    om verder te gaan met je reis vinden wij het moedig van je
    dat je dat toch gedaan hebt. Wij hopen dat het vervolg van je reis
    net zo leuk en mooi wordt, en wensen je dan ook heel veel plezier toe.

    Dikke kus van ons allemaal en tot het volgende verslag.

  • 13 Januari 2013 - 19:17

    Daantje:

    Weer wat meegemaakt he zus!
    Komt allemaal wel goed!
    Ik ga volgende maand lowlands kaartjes kopen!
    Ben nu hard aan het leren voor tentamens.. heb er echt totaaaal geen zin meer in!
    Maarja nog heel even en dan is het weer voorbij!
    Dikke kus!

  • 20 Januari 2013 - 13:36

    Kirsten:

    Hee Veer!

    Ondanks dat we elkaar regelmatig spreken via de whatsapp, vind ik het ook nog steeds super gaaf om je blogs te volgen.
    Zat toevallig een hoop aan Sebas te vertellen, je krijgt de groetjes van hem!
    Nou meis, pas goed op jezelf en doe de groetjes aan Jayde! :)

    Dikke kus van Sebas en mij! xXx

  • 22 Januari 2013 - 20:29

    Marie Louise:

    Hoi Vera,

    Zoals je weet zitten wij in de sneeuw en is het koud en dan is jou mailtje een zonnetje om te lezen Heerlijk om te zien dat je het zo fijn hebt in Australië en dat je het zo fijn hebt met Jayde. Nog even en je bent weer in Cairns om zo samen verder te reizen naar Nieuw Zeeland. Eind van dit jaar zit samen aan de oliebollen. Vera nog heel veel plezier en ik hoop gauw weer wat van je te lezen.

    Groetjes de Hurkjes XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Backpacken met Activity International

Recente Reisverslagen:

05 Maart 2013

Nieuw Zeeland

02 Februari 2013

het zuiden van Australie!

13 Januari 2013

De oostkust

29 December 2012

Cairns, duiken en een warme kerst!

16 December 2012

Duiken, dierentuin en stranden
Vera

Actief sinds 30 Mei 2012
Verslag gelezen: 421
Totaal aantal bezoekers 15187

Voorgaande reizen:

30 September 2012 - 30 November -0001

Backpacken met Activity International

Landen bezocht: