het zuiden van Australie! - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Vera Leur - WaarBenJij.nu het zuiden van Australie! - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Vera Leur - WaarBenJij.nu

het zuiden van Australie!

Blijf op de hoogte en volg Vera

02 Februari 2013 | Australië, Adelaide

Hoihoi!
Weer een verhaal uit het hete australie! Ik zal proberen jullie niet jaloers te maken! Maar het is hier bloedje heet! Ik ben nu weer in Cairns. Maar ik zal beginnen waar ik was gebleven. Namelijk Melbourne. Daar was het niet zo warm! Mijn laatste dag in Melbourne had ik afgesproken met Katie. Haar had ik ontmoet in Cairns. Zij was toevallig ook in Melbourne. En ze heeft een aantal jaren in Melbourne gewoont. Dus ze zou me de leuke plekjes laten zien. We hadden aan het eind van de middag afgesproken. S'ochtends heb ik de australien open gekeken op een plein. Daar hadden ze een groot scherm opgehangen en stoelen neer gezet. Om 4 uur ontmoette ik Katie bij het station. We zijn door een grafitti wijk gelopen. Erg mooi! Daarna zijn we naar een cocktail bar gegaan. We zaten daar op een dakterras waar we uitzicht hadden op de hoofdstraat van Melbourne. En heerlijke cocktails! Toen hebben we een taxi gepakt naar de andere kant van Melbourne. Waar we heerlijk vietnamnees hebben gegeten. En nog meer cocktails hebben gedronken. Ook kwamen we nog een vriend van Katie tegen. Die ook nog een drankje met ons heeft gedaan. Rond 11 uur heb ik een taxi naar mijn hostelgepakt. Want de volgende ochtend werd ik vroeg op gehaald voor mijn tour op de Great Ocean Road.

Ik werd om 7 uur opgehaald met een busje. We werden naar het hoofdkantoor gebracht. Daar moesten we overstappen op een andere bus. We hadden een groep van 21 mensen. Een erg leuke groep! We reden de stad uit naar het begin van de Great Ocean Road. Daarna zijn we uitgestapt bij Apollo Bay. Daar konden we even rondlopen. Daarna reden we weer verder en stopten we nog bij een cliff om van het uitzicht te genieten. Daarna reden we weer verder naar een vuurtoren. Daar kregen we onze lunch. Salades met broodjes worst. We aten onze lunch met een prachtig uitzicht. Ook konden we in de vuurtoren. Na de lunch reden we weer verder. We stopten bij een plek waar we een hele boel wilde koalas hebben gezien! Erg leuk! We hebben een kleine wandeling gemaakt door het regenwoud. Daarna zijn we door gereden naar de 12 apostelen. Dat zijn grote rotsen in het water. Maar het zijn er nu maar 8 want de rest is ingestort. We bleven er niet zo lang want we zouden de volgende ochtend terug komen. We reden door naar ons hostel in Princetown. Het kleinste stadje dat ik ooit heb gezien. Met het hostel, supermarkt en een pub. En misschien 10 huisjes. We hebben pizza gegeten in de pub. Na het eten zijn we naar het strand gereden om de zonsondergang te zien. Prachtig! Na de zonsondergang gingen we weer terug naar het hostel. De helft van de groep sliep in tenten. Ik sliep gelukkig in het hostel. We hebben nog een drankje gedaan met wat mensen van de groep in de pub en zijn daarna ook naar bed gegaan.

Erg goed geslapen. Het ontbijt was ook erg goed, genoeg keus. En we hebben onze lunch gemaakt voor tussen de middag. We vertrokken optijd en gingen naar de 12 apostelen. Daar kregen we tijd om rond te lopen. Daarna zijn we verder gaan rijden naar een ander gesteente in de zee, genaamd the London Bridge. Daarna zijn we naar een strandje gelopen waar we konden zwemmen als we wilde. Maar het water was zo koud! En enorme golven! Daarna reden we naar een shoppingmall waar onze reisleider boodschappen ging doen voor het avondeten. We kregen vrije tijd om rond te lopen. En dingenvoor ons zelf te doen. Toen reden we naar ons hostel. Ergens in the middle of nowhere. Erg mooi. Het waren allemaal bungalows. Enige nadeel er waren enorm veel vliegen! En ze bleven om je heem zoemen en op je gzicht zitten. Toen we onze spullen in onze bugalow hebben gelegd. Zijn Marjolein, Laura en Marie en ik een biertjr wezen drinken in de bar. Daarna hebben we Matt onze reis leider geholpen met de bbq. Erg lekker gegeten. Ik heb voor het eerst kangaroo egeten. Erg lekker en mals vlees! Na het eten en afruimen. Hebben we met een aantal op het gras gelegen en naar de sterren ziten kijken! Ernorm veel sterren! Niet normaal, nog nooit zo veel sterren gezien. Je kon de melkweg zien. Dus dat was erg bijzonder!

De volgende ochtend hadden we weer een goed ontbijt. En hebben we weer lunch gemaakt voor vanmiddag. Om 9 uur zaten we in de bus opweg naar de Grampions. Daar hadden we een prachtig uitzicht. En daarna reden we door naar de Mackenzie Falls. Prachige watervallen. Ontzettend koud water! Maar wel lekker verfriisend want het was een ontzettend warme dag, 44 graden. Toen reden we naar een plaatsje waar we onze lunch hebben gegeten. Onderweg wilde emu's en kangaroo's gezien. Na de lunch zijn we naar een aborigonal centrum geweest. Waar er dingen werden uitgelegd over de historie. Daarna hadden we en lange bus rit. En werden we afgezet bij een bus station. Tenminste de helft. Want de andere helft ging terug naar Melbourne. Wij gingen door naar Adelaide. We moesten daar 5 uur wachten op de Greyhoundbus. Die ons in de nacht naar Adelaide zou brengen. In de tussen tijd zijn Marjolein en ik het stadje ingelopen en wat gegeten. Om 10 uur s'avonds ging de bus. De bus zat helemaal vol!

De volgende ochtend kwamen we om 6 uur aan in Adelaide. Mijn hostel was dichtbij dus ik ben gaan lopen. Ik kon helaas nog niet me kamer in. Maar ik kon wel me spullen neerzetten. En ben toen door de stad gaan lopen. Erg mooie stad. Ikben naar de rivier gelopen en door een park heen. Toen heb ik geluncht op een pleintje en ben daarna weer terug naar me hostel gelopen. Ik kon in me kamer en heb de rest van de dag een beetje bij geslapen. S'avonds heb ik met mama en milan gebeld. Dat was erg leuk!

De volgende morgen moest ik weer vroeg op want ik werd om kwart over 6 opgehaald. Want ik ging naar Kangaroo Island. Ik mocht maar een klein tasje meenemen en gelukkig kon ik me backpack in het hostel achterlaten. We moesten nog wat andere mensen ophalen en toen vertrokken we richting de ferry. We hadden een groep van 12 mensen. Weer een hele leuke groep! Het was nog best een rit van 2 uur. Het was daarna nog 50 minuten met de boot en we waren op Kangaroo Island. Daar stond een busje klaar en reden we op het eiland. We zijn eerst naar een uitzicht punt geweest. We moesten 530 traptreden op. Maar het uitzicht was prachtig! Daar hebben we een naamspelletje gedaan en elkaar een beetje leren kennen. Daarna rdden we naar een bedrijfje waar ze eucaliptus olie maakten. We kregen een film te zien hoe het in zijn werkte. En onder tussen werd onze lunch klaar gemaakt door de reisleider. Na de film was de lunch klaar. Het waren hartige taarten en salades. Na de lunch reden wr naar de Seal Bay. Dit is een strand waar allemaal zeehonden ligen. Daarna reden we door naar the Little Sahara. Dat zijn enorme zandheuvela waar we gingen sandboarden. Erg leuk! Enige nadeel je moet telkens die zandheuvel opklimmen. Erg vermoeiend! Na het sandboarden zijn we nog naar een uitzichtpunt geweest en daarna reden we door naar een klein winkeltje. Een frans meisje uit de groep en ik hadden een flesje wijn gekocht voor bij het eten. Daarna reden we door naar ons hostel. Het waren weer allemaal bungalows. Als avond eten hadden we kip van de bbq en salades. We hadden een kampvuur gemaakt want het was best wel koud! Na het eten hebbe we nog een nachtwandeling gemaakt. En zagen 2 kangaroos vechten dus dat was wel erg bijzonder! En we konden best dichtbij komen.

De volgende ochtend hadden we een goed ontbijt.en reden we naar een rosen formatie. Er mooi. En daarna reden we door naar een pad waar we overheen konden lopen met een prachtig uitzicht. En op de rotsen lagen weer allemaal zeehonden. Daarna zijn we door gereden naar een strandje waar we lunch hadden. Broodje hamburger en salades. Na de lunch gingem we kajakken. Erg leuk en mooi! Veel lol gehad. Daarna zijn we nog naar een mooi uitzichtpunt geweest. En moesten wr daarna alweer terug naar de ferry. Om 6 uur waren we weer op het vaste land. En moesten we weer terug rijden naar de stad. In de avond was ik behoorlijk moe en ben optijd naar bed gegaan.

Mijn laatste echte dag in Adelaide. Morgen vlieg ik weer terug naar Cairns en naar Jayde! Ik ben naar central market geweest. Veel mooie produchten. Ook heb je in Adelaide veel koffietentjes. Dus dat was erg lekker. Ik heb ook geregeld dat ik morgen ochtend wordt opgehaald met een busje en dat ik naar het vliegveld wordt gebracht.

Joehoe eindelijk weer terug naar Jayde. Vanmorgen om 8 uur opgehaald en werd ik naar het vliegeld genracht. Het was behoorlijk druk en het duurde lang voordat ik lon inchecken. Ik vloog om half 12 en ik was om 2 uur op het vliegveld in Cairns. Jayde stond op me te wachten. Erg fijn! Die nacht zijn we bij vrienden blijven slapen. Want morgen kunnen we in ons huisje. Ze heeft een kamer gevonden in een huis. Dat huis is van een meisje en jayde kan daar een kamer huren.

Het is in Cairns erg warm! 5 stappen uit de arco en je zweet loopt over je rug! Maar mag niet klagen ik weet het :-P

Ik zal foto's uploaden want ons nieuwe plekje heeft wifi!

Dikke kus


  • 02 Februari 2013 - 14:20

    Jaap En Jacq:

    Hoi, hoi,
    Wat zie je er goed uit en wat een geweldige foto's. Erg leuk om je verhaal weer te lezen.
    44 graden daar kunnen wij ons helemaal niks bij voorstellen, wat een hitte zal dat zijn. Maar goed dat je vakantie hebt.
    Hier alles goed. we blijven je volgen en geniet lekker van al je leuke dingen.
    Kus Jaap en Jacq.

  • 03 Februari 2013 - 09:06

    Mariette En Chiel:

    Mooie foto's zeg, en wat een lekker lang verhaal.Leuk om te lezen dat je de melkweg kan zien. Hier in de valley zien wij het ook, vlak boven ons.
    Geniet van je dagen en tot volgende maand.
    Kusjes Chiel & Mariette

  • 04 Februari 2013 - 09:16

    Theo En Erica:

    Lieve Vera

    Wat een mooie foto's en leuk reisverslag heb je weer gemaakt.
    Het is ook erg fijn dat je elke keer van die leuke mensen om je
    heen hebt, waar je dan vervolgens weer een hoop plezier mee beleeft.
    En dan dat heerlijke weer, echt lekker!!!!!!!!
    Blijf lekker genieten van alles wat je nog gaat doen.
    We kijken uit naar je volgende verslag, want het blijft ontzettend leuk
    om op deze manier te lezen wat je zoal allemaal mee maakt.

    Dikke kus van ons allemaal




  • 04 Februari 2013 - 10:17

    Marie Louise En Family:

    Hoi Vera,

    Ik sluit me bij de rest aan mooie foto's en wat zie je er goed uit! Leuk om te lezen dat je het zo geweldig hebt wij zijn jaloers op je met dat mooie weer. Robert zegt elke keer ik heb last van een winter dip had ik maar een klein beetje zon en warmte van war Vera heeft. Nou Vera geniet van alles en laat ons dan mee genieten van je verhalen en foto's.

    Liefs en dikke X Robert Marie Louise en de kids.

  • 06 Februari 2013 - 11:28

    Lyanne:

    Hai Vera,

    Leuk verhaal en mooie foto's! Ook leuk dat je al die dieren kan zien! Als Australië niet zo vreselijk lang vliegen zou zijn, zou het ook wel iets voor Alan en mij zijn. Wie weet ooit. ;-) Geniet maar even van de warmte, want hier is het bitter koud... Ik begin er schoon genoeg van te krijgen. Hahaha! Ook groetjes aan Jayde. Geniet van elkaar!

    Xje Ly

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Adelaide

Backpacken met Activity International

Recente Reisverslagen:

05 Maart 2013

Nieuw Zeeland

02 Februari 2013

het zuiden van Australie!

13 Januari 2013

De oostkust

29 December 2012

Cairns, duiken en een warme kerst!

16 December 2012

Duiken, dierentuin en stranden
Vera

Actief sinds 30 Mei 2012
Verslag gelezen: 533
Totaal aantal bezoekers 15188

Voorgaande reizen:

30 September 2012 - 30 November -0001

Backpacken met Activity International

Landen bezocht: