Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Vera Leur - WaarBenJij.nu Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Vera Leur - WaarBenJij.nu

Cairns

Blijf op de hoogte en volg Vera

16 Oktober 2012 | Australië, Cairns

Hoi allemaal,

Okee dit is poging 2. Ik had een super lang verhaal geschreven en toen ik klaar was en hem wilde plaatsen was allles weg. Een uur had ik er over gedaan,. Maar gelukkig heb ik alle tijd dus probeer ik het gewoon nog een keer!

De dag nadat ik aangekomen was heb ik in de ichtend de stad verkend. Het is een klein centrum en geen strand. En gelukkig maar want je mag er toch niet zwemmen want er leven krokodilen in het water. In de middag ben ik naar de Lagoon geweest. Dit is een openbaar zwembad midden in het zwembad. Hier heb ik de hele middag gelegen om ern beetje bij te kleuren. S'avonds bij de bar van mijn hostel gezetrn en leuke mensen ontmoet die hier werken en wonen. Waaronder een meisje Jayde. Ze is een duikinstructeur. Ik vertelde haar dat ik morgen ging snorkelen op the great berrier reef. En ik mocht haar duukbril en snorkel lenen. Ze zei dat deze veel beter is dan degene die je op de boot kreeg. Die avond op tijd naar bed gegaan want ik moest morgen om half 8 bij de haven zijn.

De volgende ochtend vroeg op gestaan voor mijn dag op the great berrier reef. Om half 9 vaarden we de haven uit. We kregen wat uitleg over the great berrier reef. En na ongeveer een uur varen waren we bij de eerste plek waar we het water in mochten. En het was prachtig! Veel koraal en een heleboel vissen! Na 2 uur te hebben gesnorkeld en mooie foto's hebben gemaakt metde onderwatercamera die ik van Thomas heb gekregen gingen we weer verder varen. Onder tussen kregen we lunch op de boot. Allerlei salades, brood, rijst met kip en noodles. En als toetje vers fruit! Na ongeveer een uur varen waren we op de 2de plek waar we konden snorkelen. Dit was bij een klein eiland. Daar konden we naar toe snorkelen of met een klein bootje naar toe. Ik ben met het bootje naar het eiland gegaan en terug naar de boot gesnorkeld. Hier was het nog mooier dan op de eerste plek! En enorme vissrn, sommige van wel 1 meter! Daarna moesten we weer terug aan boordwant we gingen weer terug naar de haven van Cairns. We waren rond half 5 weer terug in Cairns. In de avond nog wat gedronken bij de bar van mijn hostel en oo tijd naar bed gegaan want zo'n dag op het water wordt je erg moe van!

De volgende dag ben ik met Jayde naar de regenwouden gereden. Ze heeft een busje. Daar zijn we gestopt bij een riviertje Davies Creek. Hier hebben we lekker pootje gebaden en gezond. Het was er prachtig! Alsof je alleen op de wereld bent!

De volgende dag werd ik om 8 uur opgehaald met een busje voor mijn 2daagse safari in de Daintree rainforrest. Na een lange bus rit stopte we bij een rivier. Hier gingen we met een boot op om krokodillen te zien. En we haden geluk! We zagen 2 kleine krokodillen! Jammer genoeg geen grote maar het is beter dan niks! Want de vorige dag hadden ze niks gezien! Daarna reden we weer verder. We stopten ergens waar we konden wandelen door de regenwouden. Erg mooi. Na een uur reden we weer verder en stopten we ergens waar we een ijsje konden halen. Dit was biologisch en vers ijs van de fruitbomen daar. Echt het lekkerste ijs dat ik ooit heb gegeten! Daarna werd ik naar mijn hostel gebracht. Alleen, wat ik wel jammer vond want ik dacht dat we met zijn allen ergens zouden verblijven. Maarja. Mijn kamer was een soort houten hutje met gaas in plaats van ramen. Erg primitief maar zo ervaar je je verblijf in de regenwouden wel hetbbest. Warm water was er maar 2 uur per dag! Haha! S'avonds heb ik heerlijk gegeten. Voor het eerst weer een echt gezonde maaltijd, namelijk varkensvlees met geroosterde aardappels en salade. In de avond heb ik een nacht wandeling gemaakt. Eerst werden er dingen uitgelegd over de regen wouden, de dieren die er leven en welke we konden zien! Daarna kregen we een zaklamp en gingen we op pad. We hebben 2 gekko's gezien, een speciaal soirt vogeltje waar ik de naam niet meer van weet, enorme kevers en sprinkhanen en als laatst een gigantische spin! Ter grote van je hand, echt vet eng!
Die nacht had ik slecht geslapen vanwege de vele geluiden en een dun matras. In de ochtend ben ik naar het strand gewandeld. Erg mooi strand, maar je kon er niet zwemmen vanwege de krokodillen. Ik werd in de middag om 2 uur opgehaald. We zijn naar een plek gereden waar we konden
wandelen en zwemmen. Oh het was prachtig! En het water was er ijskoud!
Na een uur moesten we weer de bus in, en we reden weer terug naar Cairns. Daar werd ik weer bij mijn hostel afgezet. S'avonds heb ik bij de bar van me hostel wat gedronken met Jayde en een vriendin van haar. Daarna zijn we met zijn 3en uit geweest in Cairns. Erg leuke avond gehad.

De volgende dag was het alweer zondag en was er een poolparty bij mijn hostel. Erg gezellug, veel mensen, veel bier! Ook hebben we volleybal in het zwembad gespeeld. In de avond was er een gratis bbq.

De volgende dag ben ik met Jayde naar de Lagoon geweest. Heerlijk onder de bomen liggen slapen, want we waren nog moe van het weekend! De rest van de dag niet veel gedaan en weer oo tijd gaan slapen. En vandaag ook niet veel gedaan. Alleen wat kleren gewassen.

Nou ik hoop dat jullie van mijn lange verhaal genieten. Dan ga ik weer verder met relaxen want dat is wat ze doen hier. Erg easy going en relaxed!

Liefs Vera

  • 16 Oktober 2012 - 09:04

    Ria Ahlers:

    Lieve vera
    Ik lig heerlijk in bed jouw ervaringen en belevenissen te lezen. Ik heb heerlijk vakantie en buiten regent het dus lekker relaxen.
    Je heb alweer een hoop gezien en gelukkig kan je het vastleggen want het is echt veel laat staan als je thuis komt dan heb je echt veel om te vertellen.
    Ik ben ook weer begonnen met mijn fotoboek van java en bali en gelukkig heb ik een reisverslag waar het was want anders was het een puzzel. Lorenzo heeft namelijk meer dan 2000 foto s gemaakt en ik ook nog wat dus gewoon veel.
    Ik ga ook nog lorenzo zijn feest voorbereiden want er komen 35 mensen dus volle bak en iedereen moet wat te eten hebben.
    Ja en jouw broer alweer 12 jaar hij probeerde je te skype afgelopen zaterdag toen ik net met je moeder aan het bellen was. Ze zitten heerlijk in turkije dus ben benieuwd.
    Nou ik wens je veel plezier verder
    En niet te vergeten dikke kus van ons alle
    Xxxxxxxxxx
    Ria

  • 16 Oktober 2012 - 11:21

    Danaaa :

    Super leuk zus! wij genieten hier ook vol op! binnenkort weer even skypen? ik heb hier nog geen vrienden haha. heb wel gesproken met iemand van het animatie team hij is wel aardig. Hij heeft wel echt super lelijk haar. Donker bruine pijpen krullen beetje girly maarja haha. Vanavond ga ik misschien met hem naar de strand bar! spreek je snel weer dikke kus iloveyou xxxxxx

  • 16 Oktober 2012 - 18:19

    Brenda:

    hey lieve veer,

    tuurlijk geniet ik van jou mooie lange verhalen, echt prachtig om te lezen,
    je heb echt al een hoop moois beleefd, gelukkig heb je een onderwatercamera en kun je wat mooie foto's schieten van al die prachtige plekken.
    heel veel plezier nog.
    we missen je wel hoor.
    liefs brenda

  • 16 Oktober 2012 - 18:19

    Brenda:

    hey lieve veer,

    tuurlijk geniet ik van jou mooie lange verhalen, echt prachtig om te lezen,
    je heb echt al een hoop moois beleefd, gelukkig heb je een onderwatercamera en kun je wat mooie foto's schieten van al die prachtige plekken.
    heel veel plezier nog.
    we missen je wel hoor.
    liefs brenda

  • 16 Oktober 2012 - 20:03

    Geert. Dorien En Joyce:

    Lieve Vera

    Wij kregen deze site door van Erica, zij was er zo vol van dat we wel moesten kijken.
    Toen Anne in Roemenië was, volgde wij ook zo'n site.
    Wat super leuk om jouw verhalen te lezen, je geniet er erg van, maar wij ook.
    Nog veel plezier, en wij kijken al uit naar je volgende verhaal, we blijven je nu volgen hoor.
    groetjes
    Geert, Dorien en Joyce.

  • 16 Oktober 2012 - 21:21

    Jaap En Jacq:

    Hoi Vera,

    Wat een geweldig verhaal heb je geschreven, en wat een leuke dingen heb je al gedaan.
    Erg leuk om het zo te volgen. Heb je verder al veel foto's gemaakt? Ben erg benieuwd.
    Geniet er lekker van en tot je volgende verhaal.
    Dikke kus Jaap en Jacq.



  • 17 Oktober 2012 - 00:19

    Theo En Erica:

    Lieve Vera

    Allereerst wil ik even zeggen dat we ontzettend blij zijn om te lezen dat je het volgens ons heel erg naar je zin hebt. Je ontmoet leuke mensen, ziet de mooiste dingen en geniet daar enorm van. Geweldig vinden wij het om elke keer je belevenissen te lezen. Echt super leuk!!!!
    Wij genieten op dit moment van een lekker weekje weg in eigen land, met echt herfst weer.
    Wind, regen maar ook gelukkig nog wat zon. We hebben een mooi huisje dus ook wij zijn heerlijk een weekje aan het relaxen.
    We wensen je veel plezier verder en hopen snel weer iets van je te lezen!!!!!

    Dikke knuffel van ons allemaal

  • 18 Oktober 2012 - 09:01

    Marie Louise:

    Hoi lieve Vera,
    Wat een prachtig reisverslag over Cairns heb je geschreven,
    We vinden het zo geweldig hoe je je draai daar hebt gevonden, en
    dat je zoveel nieuwe vrienden al hebt gemaakt. Wij kijken ook weer na je
    nieuwe belevingen uit, en ondanks dat het hier echt herfst is lezen we de zon en warmte in jou verhaal. Veertje heel veel plezier, zon en lekker relaxen in Austalie.
    Liefs en dikke X Robert, Marie Louise, AS, MJ en Bas.

  • 19 Oktober 2012 - 09:31

    Lyanne:

    Hai Vera!

    Ik krijg de kriebels van je verhaal, die grote vissen en spinnen, iiiii!!!! Het engste wat ik tot nu toe tegenkom is de kamer van J! Maar dat ter zijde. Ik vind je heel dapper, gelukkig staan er ook veel leuke dingen in je verslag. Wat fijn dat je het zo naar je zin hebt! En wat leuk dat je zoveel mensen ontmoet. Ik verheug me al op de foto's! Kun je die niet bij je verslag plaatsen? Dan hoeven we niet zo lang te wachten. Hahaha! Veel plezier meid!

    XxxxxX Lyanne

  • 28 Oktober 2012 - 13:23

    Ria Ahlers:

    Heheh
    Even weer een bericht uit het koude kikkerland. We hebben net de tuin winterklaar gemaakt en al heeel veel bladeren geruimd wat een klus.
    Gisteren hebben we een gezellige dag gehad met je ouders en zus en broer. Heerlijk gegeten en daarna weer een paar potjes kaarten en ja hans en ik staan nog steeds voor hoor.
    De weken vliegen echt voorbij. Aankomende week jouw zus alweer 18 en Joella 26 wat gaat de tijd snel. Je broer wordt ook al zo lang en hij zei ja we hebben gewoon een lange familie daar komt het door, heerlijk.
    Dus vrijdag gezellig naar eindhoven en de week daarna heeft Lorenzo zijn eerste tentames, dan even rust hier want hij moet echt wel stideren.
    Nou ik hoorde dat het goed gaat met je en je het naar je zin hebt!! Heb je dat baantje nog gekregen dat zou mooi zijn krijg je ook weer contacten mee. Blijf je nog in cairns??? Nou we horen het wel weer
    Dikke kus
    Xxxxx
    Ria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Backpacken met Activity International

Recente Reisverslagen:

05 Maart 2013

Nieuw Zeeland

02 Februari 2013

het zuiden van Australie!

13 Januari 2013

De oostkust

29 December 2012

Cairns, duiken en een warme kerst!

16 December 2012

Duiken, dierentuin en stranden
Vera

Actief sinds 30 Mei 2012
Verslag gelezen: 428
Totaal aantal bezoekers 15204

Voorgaande reizen:

30 September 2012 - 30 November -0001

Backpacken met Activity International

Landen bezocht: