Eerste dagen Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Vera Leur - WaarBenJij.nu Eerste dagen Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Vera Leur - WaarBenJij.nu

Eerste dagen Sydney

Blijf op de hoogte en volg Vera

03 Oktober 2012 | Australië, Sydney

Hoi Allemaal,

Mijn eerste verslag vanuit de andere kant van de wereld! Na een hele lange reis, met 2 overstappen. Namelijk in Frankfurt en in Singapore ben ik gisteren ochtend vroeg aangekomen in Sydney. Gelukkig stond er geen lange rij bij de douane en kon ik al snel mijn tas vinden. Toen moest ik nogmaals door een soort doane met mijn tas. Gelukkig hoefde hij niet gecontroleerd worden en kon ik zo doorlopen. Daar stond ik dan in de aankomsthallen van airport Sydney. Druk, druk en nog eens druk. Daar werd ik opgehaald met een busje. Dit ging niet helemaal zoals het zou moeten zijn en kon ik gelukkig mee met een ander busje die ook naar het Wake up hostel ging. In het busje ontmoette ik een meisje die ook naar het zelfde hostel ging. Namelijk Fleuri, een Belgisch meisje uit het Franse gedeelte van Belgie helaas. Daar aangekomen en ingecheckt kon ik meteen mijn kamer in. In mijn kamer staan 3 stapelbedden. Er waren 3 duitse jongens en 2 duitse meisjes. Die er al wat langer waren. Ik heb snel mijn tas neer gezet tussen alle rotzooi. En jaa dat was het! Overal kleding, tassen, koffers en oude pizzadozen. Maar daar moest ik maar even doorheen kijken.

Toen ben ik samen met Fleuri door de stad gaan lopen. Het zonnetje scheen maar er stond wel een frisse wind. We zijn naar de Rocks gelopen. Daar is ook de Harbour Bridge. Hier zijn we helemaal over heen gelopen. Halverwege kwamen we mensen tegen die nog 2 kaartjes hadden voor de toren in te gaan. Ze wilden zelf niet meer naar boven. We hebben ze met alle liefde aangepakt en zijn 1 van de torens in gegaan. Daar hadden we een prachtig uitzicht over de Rocks, OperaHouse en de Skyline van Sydney. Daarna ben ik verder alleen door de stad gelopen. De stad is trouwens ontzettend schoon! Ik heb heerlijk een biertje gedronken op een terras dat deze maand Oktoberfest heeft. En er was Happyhour dus ik heb lekker een Franziskaner genomen en lekker in de zon zitten lezen wat ik de volgende dag ging doen. Daarna ben ik weer terug gelopen naar mijn Hostel waar ik even op het internet ging. Helaas was dit niet gratis.. Maar ik heb al gezien dat het om de hoek van het hostel een stuk goedkoper was. Maar daar kwam ik dus later pas achter. Ik heb nog geskyped met mama en Milan. Dit was erg fijn om ze weer even te zien en te spreken. Nadat ik klaar was met Skypen ben ik wat gaan eten in Chinatown, dat bij het hostel een paar straten verder is. Hier kan je heerlijk en goedkoop avondeten. Voor de rest van de avond heb ik niet veel gedaan. En ben ik optijd naar bed gegaan.

Vanmorgen een goed ontbijt gehad bij het hostel. Er was yoghurt, fruit en een wrap van eieren en bacon. En genoeg koffie, thee, appelsap en jus. Je kon alles pakken wat je wilde. Dit ontbijt heb ik erbij gekregen voor 2 dagen. Nu zit ik in het Afais. Dit is het kantoor van de partner organisatie waar ik geboekt heb. Hier kan ik elke dag een uur gratis internetten. En zo heb ik een bijeenkomst en daar worden dingen uitgelegd. Voor de rest hou ik vandaag een rustig dagje, aangezien ik gister veel heb gewandeld. En dat voel ik wel in mijn benen. Ik wil vandaag naar een overdekte markt gaan en voor de rest zie ik het wel.

De volgende keer zal ik wat foto's uploaden zodat jullie kunnen mee genieten van Sydney.

Liefs Vera

  • 03 Oktober 2012 - 06:38

    Joëlla:

    Eey lieffie,

    Wat fijn dat je goed bent aangekomen!!!
    Vind het leuk om je verhaal te lezen, kijk nu al uit naar je volgende verhaal

    Veel plezier xxxxx

  • 03 Oktober 2012 - 07:16

    Ria:

    Hehe
    Wat fijn om te horen hoe het met je gaat. We gaan alles lezen van je!! Het avontuur is nu echt begonnen jij in een start van de lente of zomer want bij jullie gaat de zomertijd aankomend weekend is dus weer een uur tijdsverschil of 2 en wij gaan door met de herfst
    Nou ik ga nu naar het werk
    Veel plezier
    Xxxxxxxxxx ria



  • 03 Oktober 2012 - 07:16

    Ria:

    Hehe
    Wat fijn om te horen hoe het met je gaat. We gaan alles lezen van je!! Het avontuur is nu echt begonnen jij in een start van de lente of zomer want bij jullie gaat de zomertijd aankomend weekend is dus weer een uur tijdsverschil of 2 en wij gaan door met de herfst
    Nou ik ga nu naar het werk
    Veel plezier
    Xxxxxxxxxx ria



  • 03 Oktober 2012 - 07:45

    Dana:

    Super leuk veer!! Kan niet wachten om met jou te Skypen! Ik kijk al uit naar je volgende verhaal! iloveyou andd imissyou <3 kus kus kus

  • 03 Oktober 2012 - 07:51

    Marie Louise:

    Hoi Vera,

    Leuk om zo wakker te worden met een berichtje van jou. Fin dat je reis en door de douane best vlot is gegaan. Veertje geniet van alles wat je doet. Kijk naar je volgende berichtje uit ga nu verder met het ontbijt voor de kids. Liefs en X Ml

  • 03 Oktober 2012 - 08:21

    Brenda:

    Goedemorgen,
    Wat fijn om te horen dat je goed ben aangekomen.
    Ik ga al jou verhalen volgen, heel veel plezier daar,
    en kijk nu al uit naar je volgende bericht met mooie foto's
    van Sydney
    liefs brenda

  • 03 Oktober 2012 - 10:14

    Sander:

    Heey grote nicht van me!

    Wat fijn dat je goed bent aangekomen en wat heb je al veel leuke dingen gedaan op je 1ste dag van je droomreis! Heel gaaf dat we je zo kunnen volgen en kunnen lezen dat je het naar je zin hebt.

    Laat weer snel wat van je horen!

    Dikke kus Sander

  • 03 Oktober 2012 - 10:14

    Sander:

    Heey grote nicht van me!

    Wat fijn dat je goed bent aangekomen en wat heb je al veel leuke dingen gedaan op je 1ste dag van je droomreis! Heel gaaf dat we je zo kunnen volgen en kunnen lezen dat je het naar je zin hebt.

    Laat weer snel wat van je horen!

    Dikke kus Sander

  • 03 Oktober 2012 - 13:33

    Milan:

    Hoi Vera,

    Leuk om te lezen wat je gedaan hebt. Ik vond het ook leuk om met je te skypen gisteren. Net heb ik een lekker broodje knakworst gegeten. Het heeft hier de hele ochtend geregend.

    Dikke kus Milan

  • 03 Oktober 2012 - 18:31

    Erica:

    Gisterenavond onder het eten hadden we het er nog over, hoe zal het met Vera gaan? Het is nu dan ook fijn om te lezen dat je goed bent aangekomen en alles goed gegaan is. Ook leuk dat je met Fleuri de stad in bent geweest om wat dingen te bekijken, en lekker hebt ontbeten. Veel plezier verder en tot je volgende berichtje. Liefs van ons Theo en Erica.

  • 04 Oktober 2012 - 09:14

    Mariette:

    Hi Vera,
    leuk om je zo te volgen, wij waren al benieuwd hoe het ging, veel plezier met je avontuur en als je gratis wil interneten, probeer de bibiotheek is in NZ gratis en waarschijnlijk ook in Aussie. Wij kijken uit naar je volgende bericht, liefs Chiel en Mariette

  • 04 Oktober 2012 - 11:45

    Thomas:

    veeer!

    Fijn dat je goed bent aangekomen! En natuurlijk leuk om je verhaal te lezen!

    Ik ben zo jaloers op je echt leuk zo een avontuur! Hoop dat je er echt van geniet! Maar dat komt wel goed jou kennende;)

    Ik ga ga me parraplu pakken en maar is door de regen boodschappen doen...


    XXXXXXXX

  • 04 Oktober 2012 - 19:42

    Hans:

    Hoi Vera,
    Beetje late reactie, ik was gisteren de gehele dag/avond niet thuis.
    Ik ben erg blij voor je dat je het naar je zin hebt en dat je geniet.
    Doe lekker rustig aan en have fun.
    Bij ons is het echt herfst dus wij erg jaloers op je.
    Zaterdagochtend gaan we skypen heb ik begrepen.
    Kus
    Paps

  • 04 Oktober 2012 - 21:59

    Jaap En Jacq:

    Hoi, hoi,
    Vanaf zondag 17.30 uur met je mee geleefd. Gelukkig is de reis goed verlopen.
    Erg leuk om je belevenissen te lezen. Heel veel plezier en tot de volgende keer.
    Dikke kus Jaap en Jacq.

  • 05 Oktober 2012 - 00:07

    Lyanne:

    Wat leuk!! Fijn dat je veilig bent aangekomen. Ik ben benieuwd naar de foto's! X

  • 05 Oktober 2012 - 00:07

    Lyanne:

    Wat leuk!! Fijn dat je veilig bent aangekomen. Ik ben benieuwd naar de foto's! X

  • 05 Oktober 2012 - 00:07

    Lyanne:

    Wat leuk!! Fijn dat je veilig bent aangekomen. Ik ben benieuwd naar de foto's! X

  • 08 Oktober 2012 - 13:29

    Vera Van Leur:

    Hiier zijn de foto's!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Backpacken met Activity International

Recente Reisverslagen:

05 Maart 2013

Nieuw Zeeland

02 Februari 2013

het zuiden van Australie!

13 Januari 2013

De oostkust

29 December 2012

Cairns, duiken en een warme kerst!

16 December 2012

Duiken, dierentuin en stranden
Vera

Actief sinds 30 Mei 2012
Verslag gelezen: 423
Totaal aantal bezoekers 15233

Voorgaande reizen:

30 September 2012 - 30 November -0001

Backpacken met Activity International

Landen bezocht: